Monday 19 January 2009

After 3 months in Scotland...


Assalamualaikum wbt..

Sedar tak sedar,dah 3 bulan lebih aku kat sini, bersame2 dgn wife yang tersayang (hehe). aku pun dah mula biasekan diri dgn keadaan,cuaca kat sini..first time datang pun dah menggigil tu. At dat time, its about 14 degrees. tapi skang ni dah cecah 0 degree pun bole tahan dah, hehe.

dalam 3 bulan ni pun tak bnyk tempat kitorg dah lawat..awl lagi kot, coz my wife will grad on 2011 (between sept-nov,insyaallah)

ramai gak dah tanye kitorang dah ade anak ke? haha,tersedak gak la aku kat dpan lptop ni. tapi kalu dah 40 orang cakap, leh makbul tu, amiiinnnn...

aku masih lagi meneruskan kerjaya aku sebagai floor engineer kat sini (cleaner la tu)..hari2 ngadap mende same je. tapi dulu time mule2 keje prob juga nak faham slang scottish nih..serius time mule2 dulu jadi bengap jap..nak dengar die cakap, nak kasi paham.n nak reply balik ape die tny..they didnt use proper english (eleh,english aku pun terabor gak) and some of the words carry a different meaning.

for example, orang sini kalu nak cakap terima kasih,diorg akan cakap cheers!, n lagi satu kalu diorang nak ckp no problem, bunyi nye ne bother!..jenuh gak aku nak paham ape dia cakap. boleh kate awal2 keje dulu jadi bahan gelak gak aku ni,huhu...

bnyk bende aku belajar kat sini..especially culture kat sini. to tell you the truth, there are very polite people. even nak pau duit pun die mintak dgn sopan..like "sorry sir,can u do me a favor,......."pastu dia mintak la 50 pences ke,satu pounds ke. kalu kite tak bagi die tak kacu kite, siap mintak maap lagi...aku agak kagum la dari segi bab tu..hmm

myb bnyk lagi aku nak citer.tapi buat mase ni aku tulih sket2 dulu..nak biase kan diri jadi blogger ni,hehe..insyallah nanti aku smbg citer..kepada member2, i am waiting for your comments,or any suggestions yang anda sumer nak bg..sangat2 la dialu2 kan...and again,selamat dtg ke blog saya ni!!!!

1 comment: